Przebywając w otoczeniu z Stadem Mroku, możesz zauważyć, iż posiadają swój język, którego nie zna nikt spoza sfory. Służą ona do porozumiewania się, podczas ważnych sytuacji. Oto najważniejsze z nich:
Mowa Mroku (Ithil Yerve)
Witaj - Aep Quat (Powitanie formalne, pokazuje szacunek jakim darzymy danego psowatego.)
Żegnaj - Quess
Cześć - Aepey
Do zobaczenia. - Eta noort
Cierpliwa/y - Lenwe
Miły/a - Mithra
Słodki/a - Sewens
Mroczny/a - Tasartir
Nieprzewidywalny/a - Sesamo
Tajemniczy/a - Alcanirov
Powoli, spokojnie - Aaelm
Zły/a (również’ Źle’) – Urmea
Dobry/a (również ‘Dobrze’) – Alesse
Ja - Tesame
Ty - Yue
On, ona, ono - Se
My - Metse
Wy - Yaer
Oni/one - Finye
Wszyscy - Evellienn
Jesteś - Fartemis
Jest - Farte
Biec - Hlaupa
Podejść - Caemm
Iść – Vanya
Powstać - Rdsa
Odpuścić - Aefder
Atakować - Ivre
Rzucić liny - Preghra
Brać ją / jego - Cursus Ka
Wycofać się - Recusavi
Pomóc mu - Auxilii
Użyć mocy specjalnej - Adhibere utor
Uwięzić go - Malthaine
Zabić - Vedrai
Łowy - Hrave
Misja - Ilye
Duch - Fea
Mowa Mroku. - Ithil Yerve
Miejsce - Masev
Klatka - Varea
Południe – Anar
Wieczór – Morine
Noc - Fui
Nazajutrz – Nilme
Wczoraj – Avahir
Dziś – Yirthe
Przyjaciel - Reaah
Wróg - Gharma
Dwór Kusicieli - Fuin Mbar
Sala tortur - Ungwale Uur
Polana – Raes
Wodospady – Fathye
Lochy – Ythir
Świątynia – Laita
Do – es
Na – ane
Za – rea
Przed – fin
Obok – ar
Tak - Oei
Nie - Neen
Przykładowe zwroty:
Reaah esta kves - Przyjacielu, trzymaj się.
Gharma la entervis - Wrogowie moi niech się strzegą.
Tesame neen tyre an masev - Ja nie znam tego miejsca.
Hlaupa ane/es raes/fathye/ythir! - Biegnijcie na/do polanę/cztery wodospady/lochów!