— B Ł Ę K I T N O K R W I Ś C I — psy posiadające krew o kolorze lazuru. Owa posoka jest trucizną dla wroga, zaś dla pobratymca ambrozją, lekarstwem. Toksyna zawarta w jusze wodnego, ma negatywne oddziaływanie na zło, pies ją uwalnia gdy czuje się zagrożony. Skuszony słodkawym zapachem napastnik nie jest w stanie odmówić sobie jej spróbowania - po liźnięciu onej, dany delikwent traci swą siłę. Uwolniona krew, gdy jest jej dość dużo może podążyć śladem kata by wpełznąć w jego krwiobieg i dodatnio otruć jego organizm, uniemożliwiając czynności życiowe. Najczęstszym objawem są wymioty i krwawienie ze wszystkich otworów ciała. Jucha jest lodowata, co ulecza współplemieńców z wszelakich ran i chorób. Posmak można porównać do lodowatej wody w jaskiniach, orzeźwiająca, acz niezdatna do picia. Właściciel błękitnej krwi ma chłodny organizm, tym się różni od reszty brytanów krainy.
Etapy
— Ceremoniał— zazwyczaj najboleśniejszy z etapów. Do przedniej kończyny wbija się sztylet przygwożdżając ją do ziemi. Straszyzna odprawia modły, by wybraniec był oczyszczony. Odłam czasu później Ferrus musi ulać swej zziębniętej krwi do rany szczęśliwca. Rozrywający ból przechodzi przez każdą żyłę ulubieńca, by w pełni posiadł niebieskość oraz ziąb. — Stadium— po ceremoniale. Brak chęci do jedzenia, picia czy też rozmów. Odosobnienie na jeden dzień. Chęć przebywania w cieple, poprzez wieczny chłód. — Finalizacja— zakończenie procesu. Funkcjonowanie normalne jak i zachowanie.
Hierarchia
— Starszyzna— alfy wodnego stada. To oni mianują zwykłych Błękitnokrwistymi, posiadają prawo odwołania ze stanowiska członków. Odprawia obrządki przyjęcia nowych. [Cerrilasar] — Archont— zastępcy wodnych dowódców i podwładni wykonujący jego polecenia. [Moritz, Lucidique Dream] — Fae— zwykły błękitnokrwisty, zobowiązany do wykonania każdego polecenia wyżej od niego postawionych w hierarchii (Archonci, Starszyzna).